مزاياي اتصال به سرور وب در هنگام طراحي سايت

طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

مزاياي اتصال به سرور وب در هنگام طراحي سايت

۱۲ بازديد
هنگامي كه مشغول طراحي وب سايت ايستا هستيد مي توانيد صفحات ساخته شده را درون هر يك از درايوهاي ويندوز ذخيره سازي نموده و با توجه به وجود پيوند ميان آنها، با دنبال كردن پيوندها عمل كرد وب سايت طراحي شده را مورد ارزيابي قرار دهيد. اما وقتي برخي قابليت هاي خاص نظير جمع آوري داده ها از طريق فرم را در صفحاتي كه با زبان XHTML ايجاد مي شوند مي گنجانيد بايد صفحات طراحي شده را بر روي سرور وب محلي قرار دهيد تا محيط وب روي رايانه شما شبيه سازي شده و بتوانيد صحت عملكرد اين سرويس اضافه شده به صفحه را آزمايش كنيد.
اين مسأله در خصوص وب سايت هاي پويا كه با استفاده از زبانهاي برنامه نويسي تحت وب نوشته ميشوند امري كاملا ضروري است. پيش از توضيح بيشتر در مورد اين مطلب بايد با دو مفهوم بسيار مهم در برنامه نويسي صفحات وب آشنا شويد.


برنامه نويسي سمت سرويس گيرنده

گاهي اوقات لازم است شما كدهايي را در صفحه وب بگنجانيد تا صرفا در مرورگر كاربر اجرا شوند. براي مثال فرض كنيد يك فرم جمع آوري اطلاعات فردي را در صفحه وب فرار دادهايد تا توسط كاربران تكميل و ارسال شود. شما با استفاده از كدهاي سمت سرويس گيرنده ميتوانيد قابليتي را براي ارزيابي دادههاي وارد شده قبل از ارسال براي سرور وب ايجاد نماييد تا براي مثال اگر كد ملي وارد شده توسط كاربر ده رقمي نبود. پيغام هشداري به كاربر داده شود و از ارسال اطلاعات جلوگيري گردد. به اين ترتيب ميتوانيد از ارسال اطلاعات نادرست و ايجاد را در صفحه وب قرار دادهايد تا توسط كاربران تكميل و ارسال شود. شما با استفاده از كدهاي سمت سرويس گيرنده مي توانيد قابليتي را براي ارزيابي داده هاي وارد شده قبل از ارسال براي سرور وب ايجاد تماييد تا براي مثال اگر كد ملي وارد شده توسط كاربر ده رقمي تبود، پيغام هشداري به كاربر داده شود و از ارسال اطلاعات جلوگيري گردد. به اين ترتيب ميتوانيد از ارسال اطلاعات نادرست و ايجاد ترافيك غير ضروري در شبكه جلوگيري نماييد. امروزه براي ايجاد كدهاي سمت سرويس گيرنده عمدتا از زبانهايي مانند JavaScript و VBScript استفاده مي شود.

برنامه نويسي سمت سرويس دهنده

به منظور از كدهاي سمت سرويس دهنده، همان كدهاي نوشته شده به زبان هاي برنامه نويسي تحت وب مانند Perl JSP.ASP .PHP و … هستند كه پردازشي را روي سرور وب انجام مي دهند، در ادامه مثال قبل، هنگامي كه مشخصات فردي كاربر براي سرور وب ارسال مي شود، يك قطعه كد كه با يكي از زبانهاي مذكور نوشته شده به اجرا در مي آيد و كد ملي وارد شده را مورد ارزيابي قرار ميدهد تا صحت آن را تأييد كند. اين عمليات ممكن است شامل اتصال به پايگاه داده سازمان ثبت احوال باشد و بنابراين تنها مي تواند بر روي سرور وب كه حاوي تجهيزات نرم افزاري و سخت افزاري مورد نياز براي انجام اين كار است اجرا گردد
هنگامي كه طراح قصد دارد وب سايت را براي مثال در محيط نرم افزار Dreamweaver و با استفاده از زبان PHP توليد نمايد، بايد علاوه بر نصب موتور PHP بر روي رايانه خود. وب سايت ايجاد شده را بر روي سرور وب محلي قرار دهد تا امكان اجراي كدها و آزمايش صفحات وجود داشته باشد.
سرور وب، زماني كه درخواستي را مبني بر مشاهده يك صفحه كه با استفاده از كدهاي PHP توليد شده در بافت مي كند، كدهاي موجود در آن را پردازش نموده و پاسخ را در قالب يك فايل متني كه ميتواند حاوي مجموعهاي از كدهاي XHTML و نيز كدهاي سمت سرويس گيرنده مثل جاوا اسكريپت باشد براي مرور گر مي فرستد. كد هاي xhtml ساختار صفحه را تشكيل مي دهند و كد هاي جاوا اسكريپت هم منتظر مي مانندتا رويداد فعال سازي آن ها رخ دهد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد