چگونه هوش مصنوعي آينده طراحي وب سايت ها را تغيير خواهد داد؟

طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

چگونه هوش مصنوعي آينده طراحي وب سايت ها را تغيير خواهد داد؟

۲۶ بازديد

اينترنت از روز هاي آغازين ظهور آن بسيار پيشرفت كرده است. پيش تر سرعت اينترنت بسيار كند بود و وب سايت ها فقط شامل صفحات وب ساده مبتني بر متن بدون قالب بندي بودند. به تدريج عناصر چندگانه مانند تايپوگرافي، تصاوير، فيلم ها و انواع مختلف فايل هاي ديگر را شامل شد. اما امروزه اينترنت به راحتي در دستگاه هاي تلفن همراه نيز در دسترس است. اين در سيستم عامل هاي مختلف مانند تلفن همراه، خانه هاي هوشمند، دستگاه هاي IoT و غيره نيز از آن بهره مي برند.

قبلا طراحي وب سايت ها كار آساني نبود و شما مجبور بوديد علاوه بر داشتن ايده مناسب از فن آوري هاي طراحي سايت مانند HTML، CSS، جاوا اسكريپت كمك بگيريد و كار سختي پيش رو داشتيد. هر كدام از صفحات بايد به صورت جداگانه كد گذاري شده و در نتيجه طراحي وب سايت هاي با اندازه بزرگ ممكن نبودند. اما پس از مدتي سيستم هاي مديريت محتوا رشد كردند كه از تكنولوژي كشيدن و انداختن (drag and drop) استفاده مي كرند. از آخرين فن آوري هايي كه در حال حاضر در حال پيشرفت هستند، هوش مصنوعي (AI) است. اين طور كه به نظر مي رسد در آينده اي نه چندان دور شاهد طراحي سايت هايي خواهيم بود كه از تكنولوژي هوش مصنوعي بهره مي گيرند.

طراحي سايت با هوش مصنوعي 

هوش مصنوعي چيست و چگونه مي توان از آن براي توسعه وب سايت ها استفاده كرد؟

هوش مصنوعي قسمتي از علوم كامپيوتري است كه براي توليد ماشين هايي كه مي توانند بهتر از انسان كار كنند استفاده مي شود. هوش مصنوعي براي اهدافي مانند حل مسئله، استدلال، بازنمايي دانش، برنامه ريزي براي يادگيري ماشين، پردازش زبان طبيعي، حركت و دستكاري، ادراك، هوش اجتماعي، خلاقيت و هوش عمومي تركيب شده است. تحقيقات گسترده در اين زمينه توسط شركت هاي بزرگ دنيا مانند گوگل، آمازون، اپل، مايكروسافت، تسلا، بوستون ديناميكس، ادوبي و غيره انجام شده است. 

امروزه، هوش مصنوعي زمينه هاي مختلف طراحي سايت را هم تحت تاثير قرار داده از جمله طراحي و توسعه وب سايت ها، طراحي تصاوير، توليد محتوا، موتور هاي جستجو، پيشنهاد محصولات و غيره. البته هنوز اول كار است و به نظر مي رسد هوش مصنوعي آينده طراحي سايت ها را به شدت تحت تاثير خود قرار دهد.

وب سايت هايي كه از تكنولوژي هوش مصنوعي استفاده مي كنند

برخي از وب سايت ها براي ايجاد تجربه كاربري بهتر از تكنولوژي هوش مصنوعي استفاده مي كنند. در ادامه به معرفي معروف ترين وب سايت هايي كه از اين تكنولوژي استفاده مي كنند پرداخته ايم:

Grid

grid 

Grid يكي از اولين شركت هايي است كه به طراحي وب سايت ها با استفاده از هوش مصنوعي روي آورد. اين موضوع به كاربران كمك مي كند تا با چند كليك ساده و به سرعت وب سايت مدنظرشان طراحي گردد. براي انجام اين كار، فقط بايد چند گزينه را انتخاب كنيد، به چند سوال پاسخ دهيد و عكس ها را آپلود كنيد. همچنين تركيب رنگ ها را مي توانيد بر اساس اولويت خود انتخاب كنيد. هر وقت الگوريتم هاي AI به روز مي شوند، هر يك از وب سايت هاي توسعه يافته توسط همان تحت تاثير قرار مي گيرد. همان طور كه بيشتر و بيشتر مي آموزد، مي تواند قادر به ارائه نتايج شگفت انگيز تري باشد.

Wix ADI

wix 

WIX از جمله وب سايت هايي است كه نياز به معرفي ندارد. اين وب سايت ابزار هايي را در اختيار شما مي گذارد تا بتوانيد به صورت كشيدن و انداختن (drag and drop) به راحتي وب سايت مورد نظر خود را بسازيد. با اين حال، در روزهاي اخير، با كمك هوش مصنوعي كه به عنوان ADI شناخته مي شود، به شما كمك مي كند تا به راحتي و سريع تر وب سايت خود را توسعه دهيد و سفارشي سازي كنيد. اين امكانات، به كاربران كمك كرده است كه وب سايت را سريع تر، بهتر، آسان تر و با توجه به ميل خودشان ايجاد كنند.

Firedrop

firedropFiredrop يكي ديگر از وب سايت هاي طراحي وب سايت است كه از هوش مصنوعي به نام Sacha استفاده مي كند. براي انجام اين كار، فقط بايد با آن چت كنيد و وب سايت بلافاصله بر اساس نيازهاي شما طراحي مي شود. اين وب سايت ها به گونه اي طراحي مي شوند تا نيازهاي كسب و كار شما را تامين نمايند. همچنين در هر لحظه از زمان، شما بدون هيچ مشكلي مي توانيد طراحي وب سايت خود را با توجه به نيازهاي كسب و كار خود تغيير دهيد.

WordPress plugins

wordpress 

اگر فكر مي كنيد كه هوش مصنوعي هنوز در فاز اوليه است و هيچ راهي وجود ندارد كه شما بتوانيد وب سايت هايي را با استفاده از آن طراحي كنيد، كمي اشتباه كرده ايد. چند پلاگين وردپرس در اين زمينه وجود دارد. پلاگين  The Grid كه مي تواند به شما در طراحي وب سايت بدون هيچ مشكلي كمك كند، يكي از اين موارد است. پلاگين AI-powered SEO كه با ارسال توصيه ها توسط هوش مصنوعي، ارائه بينش احساسات انساني، اضافه كردن chatbots، و اصلاح خطاهاي تايپ به شما كمك مي نمايد. 

استفاده از هوش مصنوعي در شركت هاي بزرگ توسعه وب

گوگل

گوگل يكي از بزرگترين غول هاي فناوري دنيا است كه در زمينه موتورهاي جستجو و شركت هاي اينترنتي فعاليت دارد. گوگل به منظور ارائه بهترين نتايج جستجو و محتوا مربوطه، چندين نوآوري جديد را در الگوريتم هاي خود ايجاد نمود تا اطمينان حاصل شود كه به كاربران تجربه كاربري بهتر ارائه مي شود. بعضي از نوآوري هاي محبوب ترين كه به يكسان در آمده اند، عبارتند از:

RankBrain

RankBrain يك الگوريتم يادگير هوش مصنوعي توسط گوگل است كه به كاربران كمك مي كند تا بتوانند مطالب مرتبط را ارائه دهند. با اين حال اين الگوريتم هنوز در فاز اوليه است. در فاكتور هاي رتبه بندي لينك ها و محتوا سايت اهميت زيادي دارد. RankBrain با حدس زدن كلمات و عبارات با معناي مشابه در رتبه بندي سايت ها تاثير مي گذارد.

جستجو تصاوير

هوش مصنوعي Google در جستجوي تصوير نيز به كار رفته است تا برچسب هاي تصوير را تشخيص دهد، محتواي صريح را شناسايي كند، مناظر را شناسايي كند، چهره ها را شناسايي كند، و ساير ويژگي هاي ديگر. به غير از اين، گوگل همچنين پروژه هاي تحقيقاتي را براي طراحي تصاوير با كمك هوش مصنوعي انجام داده است.

آمازون

آمازون يكي از بهترين وب سايت هايي است كه از تكنولوژي هوش مصنوعي استفاده مي كند. بر اساس نتايج جستجو، اين سايت به شما تركيبي مناسب از محصولات را ارائه مي دهد. اين به شما كمك مي كند تا محصولات مشابه و محصولات مرتبط را پيدا كنيد و بهترين تصميم گيري را براي انتخاب محصولات مورد نظر خود بر اساس بودجه انجام دهيد. 

نتيجه گيري

صرف نظر از اين كه در تعدادي از وب سايت ها از تكنولوژي هوش مصنوعي استفاده مي شود اما پيشرفت هاي بزرگي براي ايجاد جريان اصلي لازم است. با اين حال، با توجه به پيشرفتي كه در هوش مصنوعي در حال انجام است، نمي توان پيش بيني كرد كه ممكن است بتواند وب سايت هاي كامل را ارائه دهد يا خير! چه كسي مي توانست تصور كند كه هوش مصنوعي مي تواند تصاوير را طراحي كند؟ پيشنهاد مي كنم براي طراحي وب سايت مدنظر خود وضعيت فعلي را در نظر بگيريد و بر اين اساس اقدام نماييد.

هوش مصنوعي 



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد